top of page

Neem contact op

Gebruik het onderstaande formulier om contact op te nemen met ons team.

Contact us-rafiki.png
  • Waar vind ik de meldcode?
    Optie 1: U vindt de meldcode op uw kentekenkaart, als u deze in uw bezit heeft. Optie 2: Als u geen kentekenkaart heeft, kunt u de meldcode vinden door het chassisnummer van uw voertuig te controleren. De meldcode bestaat uit de laatste vier cijfers van het chassisnummer.
  • Hoe lang duurt het voordat ik de kentekencard en tenaamstellingscode ontvang?
    Zodra wij uw aanvraag ontvangen, wordt deze meestal binnen enkele uren verwerkt. De tenaamstellingscode en/of kentekencard wordt vervolgens binnen enkele dagen per post verzonden naar het adres waar u als kentekenhouder staat geregistreerd. In de bevestigingsmail van uw aanvraag informeren wij u over de exacte levertijd in uw situatie.
  • Kan ik de tenaamstellingscode en/of kentekencard aanvragen zonder DigiD?
    Bij ons heeft u geen DigiD nodig om een tenaamstellingscode en/of kentekencard aan te vragen. Het invullen van de benodigde gegevens in ons aanvraagformulier is voldoende om uw aanvraag te voltooien. Wilt u de aanvraag liever direct via het RDW indienen? Houd er dan rekening mee dat u daar wél moet inloggen met uw DigiD.
  • Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen, wat moet ik doen?
    Binnen enkele minuten na uw aanvraag ontvangt u automatisch een bevestigingsmail. Staat deze niet in uw inbox? Controleer dan ook uw map voor ongewenste mail (spam). Als u de mail daar ook niet kunt vinden, neem dan contact met ons op via het contactformulier en vermeld daarbij uw naam en kenteken. Wij helpen u graag verder.
  • Ik heb de oude tenaamstellingscode teruggevonden, wat moet ik doen?
    Als u een nieuwe tenaamstellingscode heeft aangevraagd, wordt de oude code binnen 24 uur automatisch ongeldig. U kunt proberen de oude code nog te gebruiken, maar in de meeste gevallen zal dit niet meer werken. U zult dan moeten wachten op de nieuwe code. Zodra de aanvraag voor een nieuwe tenaamstellingscode is verwerkt, kan deze niet meer worden geannuleerd, ook niet als u de oude code inmiddels teruggevonden heeft.
  • Op welk adres ontvang ik de tenaamstellingscode en/of kentekencard
    De RDW stuurt de tenaamstellingscode en/of kentekencard naar het adres van de geregistreerde eigenaar/houder van het kenteken. U kunt op https://mijnvoertuig.rdw.nl/ zien welke kentekens op uw naam geregistreerd staan. Om te zien welk adres van u bekend is bij de RDW kunt u inloggen op https://mijn.overheid.nl > “Persoonlijke gegevens” > “Basisregistratie Personen” U ziet op deze pagina uw adresgegevens waar het RDW de tenaamstellingscode naartoe stuurt.
  • Ik ben mijn tenaamstellingscode en/of kentekencard kwijt, wat moet ik doen?
    Bent u uw tenaamstellingscode en/of kentekencard kwijt? Geen zorgen, u kunt eenvoudig een nieuwe code aanvragen via onze website. Wij verwerken uw aanvraag direct, zodat u de nieuwe tenaamstellingscode en/of kentekencard zo snel mogelijk in huis heeft.
bottom of page